10 sept. 2025
Offre pour le transporteur
Partager l'entrée
Podczas gdy wielu przewoźników rezygnuje z tras do Wielkiej Brytanii, doświadczeni profesjonaliści zyskują przewagę konkurencyjną. Brexit nie spowodował zamknięcia rynku, lecz przekształcił go w wymagającą, a jednocześnie wysoce opłacalną niszę dla przedsiębiorców zdolnych do adaptacji.
Polska siła w europejskim transporcie
Polscy przewoźnicy nadal dominują w Europie, obsługując 19,7% wszystkich przewozów unijnych w 2024 roku. To więcej niż Niemcy (15%) i Hiszpania (14,5%) indywidualnie, co plasuje Polskę na pozycji niekwestionowanego lidera. Wymiana handlowa między Polską a Wielką Brytanią osiągnęła 30,6 miliarda funtów w 2024 roku, a Polska utrzymuje w tym handlu znaczącą nadwyżkę.
Kluczowy fakt: W następstwie Brexitu liczni przewoźnicy zdecydowali się opuścić rynek brytyjski. To oznacza mniejszą konkurencję i większe stawki dla tych, którzy pozostali i potrafią profesjonalnie obsługiwać ten kierunek.
Nowe zasady gry – bariera czy przewaga?
Brexit wprowadził obowiązkowe procedury celne, które skutecznie "odsiewają" nieprofesjonalnych graczy:
Wymagania techniczne:
Numery EORI (EU i GB) dla każdej firmy
Rejestracja w systemie GVMS i generowanie GMR
Pełna dokumentacja celna dla każdej przesyłki
Paszporty dla kierowców z UE, którzy nie posiadają statusu osiedlonego w UK
Te wymogi stały się naturalną barierą wejścia dla niedoświadczonych Przewoźników. Podczas gdy słabsi gracze rezygnują, profesjonaliści przejmują ich udziały w rynku. System GVMS eliminuje kolejki na granicy, zapewniając płynny przepływ towarów – pod warunkiem, że wszystkie formalności zostały wcześniej właściwie zaplanowane i dopełnione.
Co najchętniej importuje/eksportuje Wielka Brytania?
Zapotrzebowanie na towary z Europy pozostaje wysokie. Najważniejsze kategorie importowe w to samochody, leki, ropa naftowa, maszyny, produkty rolno-spożywcze i chemiczne, metale i wyroby z metali czy surowce wtórne. UK eksportuje głównie: maszyny, samochody, leki, metale nieżelazne, samochody.
SKAT na kierunku brytyjskim specjalizuje się w transporcie papieru, tektury oraz makulatury.
SKAT Transport: 30 lat doświadczenia na rynku brytyjskim
Działamy na tym kierunku od trzech dekad i postrzegamy Brexit nie jako przeszkodę, ale jako szansę na umocnienie pozycji.
Nasza doświadczenie w transporcie do Wielkiej Brytanii oznacza, że:
✅Znamy wszystkie procedury celne – gwarantujemy odprawę bez opóźnień
✅ Obsługujemy różnorodne ładunki – od surowców wtórnych po maszyny
✅ Gwarantujemy terminowość – dzięki doświadczonym spedytorom
✅ Działamy transparentnie – zawsze wiesz, na jakim etapie jest Twoje zlecenie i płatność
Twoja decyzja: pozostać w tyle czy skorzystać na zmianach?
Brexit to test na profesjonalizm. Ci, którzy go przeszli, zyskują dostęp do mniej zatłoczonego, ale wciąż bardzo dochodowego rynku. Pytanie brzmi: czy będziesz obserwować z boku, jak inni przejmują udziały rynkowe, czy dołączysz do grona przewoźników, którzy na Brexicie zarabiają?
Zaufaj 30-letniemu doświadczeniu SKAT Transport. Zadbamy o to, żeby Twoje towary dotarły do celu bezpiecznie, na czas i bez problemów celnych.
Skontaktuj się z nami już dziś i przekonaj się, dlaczego Brexit może być Twoją szansą na większe zyski.